Friday, December 23, 2011

special dedicated to student "lepasan PMR" :)

in the name of Allah..


untuk adik2 PMR 2011


Alhamdulillah setelah 2 hari result Pmr korang keluar.. per cer?? mestii hepi giler! or mungkin sedih jugak..
Papepun..  tahniah atas result korang,,  tak kisahlah Straight A's ke ataupun tak sebab korang da berjaya tempuhinya.. SYABAS!!


so..kepada yang dapat result gempaq untuk PMR dan yang telah minta permohonan untuk ke SBP or MRSM (yg da berada di sekolah2 tersebut ta perlu amik tau kot :p), mesti ta sabar2 nak tunggu ..dapat tawaran ke tak kan kan?? (atau tak.. :p k. nevermind) 


insyaAllah kepada yang dapat.. its up to you guys! doa kat Allah mana yang terbaik.. solat istikharah..(solat istikharah bukan untuk jodoh je au!)


btw.. bg saya berpindah ke sekolah baru macam saya dari TESMAL ke Kolej Islam Sultan Alam Shah was the biggest decision ever that i'd made! serious!


bukan saya kata saya tak sayang TESMAL tp SAYANG SANGAT!! macam ape je nangis..


tapi kat KI la saya belajar banyak bende..jumpa ramai orang bijak2.. involve dengan macam2 bende..huh! precious momments..


so sape2 yang nak pindah..ni persediaan yang korang kene buat..

#bersedia mental n fizikal (dengan orang yang bijak2 n perangai yang macam2 n dialek yang memeningkan-kalu berpindah ke negeri lain)



kepada yang tak berpindah tuh..  tak pe..  mane2 pun same jer.. tapi ulama' terdahulu merantau ke merata tempat untuk mencari ilmu,, so why not if we follow their steps, right??

kalu result kita tak seberapa elok.. TRY your hardest untuk SPM nanti.. sebab PMR ni bukan penentu segala-galanya.. belajar kat mana2 pun sama je cuma pengalaman yang berbeza.. syllabus masih sama kan??

ader je yang cemerlang upsr, pmr tapi tak perform untuk spm.. and ada je yang tak bagus dalam upsr n pmr tapi well-performed in spm..


gunakan cuti yang lagi berbaki 1 minggu ni untuk try bace sedikit tajuk2 form4.. nanti senang nk faham bila da masuk sekolah..tak pe kalu tak faham.  At least da ada words yang pelik2 dalam minda kita


nanti bila dah naik form 4 study betul2.. be the best jangan anggap form 4 tahun untuk "honeymoon". jangan rasa besar sangat la..k.. engat SPM menanti..  saya tak cakap saya pandai sangat..  pernah je almost failed untuk some subjects.. tapi motivasi diri tuh penting...  :DD

"SPM bukanlah pengakhiran bagi zaman persekolahan tapi SPM adalah PERMULAAN untuk masa hadapan.."

fikirlah kalu kita tak berjaya untuk SPM.. aper lagi yang dapat "boost" diri sendiri untuk berjaya kat universiti nanti.. n surely untuk dapat kerja yang yang bagus. for our family and our "deen"-islam

satu je yang saya nak ingatkan..  kita belajar ni untuk agama.. niat belajar untuk beribadah untuk islam n our parents.. (walaupun kadang2 kita belajar untuk dapatkan SAMSUNG GALAXY S II) :D  if we..  as a muslim tak tegakkan agama kita...  siapa lagi??  insyaAllah.. pahala jihad pada jalan ALLAH menanti.. :)






nota kaki: beribu kemaafan saya mohon andai ada yang terasa hati..saya cuma ikhlas berpesan kat adik2 supaya jadi org yang berguna untuk parents n especially for islam..insyaAllah.

No comments: