Friday, March 15, 2013

Majaz Di LTW MRC 2

Alhamdulillah...

Setelah berpenat lelah pada siang hari, kini malam mulai menjelma. Otak pula terpaksa diperah keras untuk memikirkan persembahan untuk malam kebudayaan pada malam itu. Memang rase exhausted sangat! Sampai da tak boleh fikir ape..so ape2 cadangan memang terima je la dengan hati yang terbuka.



Di sini aku memohon maaf sangat kerana ketidak-aktifan aku dalam persembahan, sebab semuanya spontan habis..sampai aku sendiri pun tak sempat nak cakap apa2..haaa yang pasti aku terkejut sangat dengan Muzammil yang buat perangai gila-gila sangat!.. Aku tak sangka ni ke muslimin yang aku kenal kat KI dulu..haha.. ni ke yang pergi Melbourne sama dengan aku dulu? haha.. Maaf Muzammil, don't mean to hurt you.. yela bukan nye kenal sangat pun dulu. cewaah.. tapi best tengok!

Yang penting malam tu, memang tak sangka semua persembahan daripada ahli-ahli MRC memang sporting sangat. memang best..terbaik ar! dengan cerita Raja nye..Permaisurinya..Sakainya...hehehe berterusan dengan komputer pintar nye..guru besarnya..lagu Pokok nye...cikgu English nye.. subhanaallah...malam tu penuh dengan warna-warni pi'il MRC sekalian...may this ukhwah lasts until Jannah..amin :)



Pagi esoknya, ingatkan dah tak ada aktiviti mencabar bagai..rupanya ada lagi..memang extreme bebetol nii.. Tak pernah lagi attend kem kepimpinan yang buat outdoor activities sepanjang masa.. Terbaik ar Layang Adventure.! ^_^ so pagi tu ada Amusing Nature Race, aiwah!

Memang race ni kena banyak fikir strategi, banyak guna daya pemikiran sendiri untuk membuat keputusan. Setiap checkpoint yang pergi tu ada hidden meanings dia. Kalau kat Sabah dulu akan ada resolusi bagi setiap checkpoint. Tapi kat sini kena fikir sendiri and it was thrilling! Memang masa race ni aku duk fikir kena habiskan semua checkpoint dalam masa yang ditetapkan, tapi bila dah habis semua , barulah aku terfikir balik kenapalah aku buat semua benda ni.

Sometimes we might think that we are right enough,powerful enough, but when we have explored, we are just like a tiny ant on this world.
Majlis penutup memang amat menyayukan semua pihak. Teutamanya apabila Shaatibi berkongsi rasa, memang tak boleh kalau dengar Tibi cakap, sebab setiap kali dia cakap, pasti hati aku akan tersentuh , pasti ada rasa keinsafan dalam diri ni. Daripada LOCUS aku banyak belajar daripada dia. Alhamdulillah. 

Paling sayu adalah ucapan penutup daripada Deputy Dean, Residential Management and Discipline Department (RMDD), Madam Rose Haliza Harun, every single words yang dia ucapkan, ada hikmahnya, dan ini membangkitkan semangan kami semua untuk keep on moving in this MRC, keep on struggle studying in UIAM and make us loving each other more as One Big Family of MRC and RMDD.



--end--


p/s: pray for our perajurit in Sabah. ;( Al-Fatihah.

No comments: