Friday, June 14, 2013

Random

Assalamualaikum..

Firstly, tahniah kat korang yang keep on reading blogs.. sebabnya..apabila kita semua ni membaca..neurons yang ada dalam otak tu mula bercambah disebabkan kita berfikir...camtula.. jadinya otak kita ni lagi cerdas..! muaa..siapa tak nak kita ni bijak pandai?

Aku sebenarnya baru habis tengok cerita 1 litre of tears minggu lepas.. Aku tahu..aku ni agak lambatla boleh dikatakan sebab baru tengok cerita ni yang da ditayangkan pada 2005 dulu.. yes ini cerita sedih..tengok nama pun tau.. sebabnya cerita ni cerita benar di mana Aya-chan meninggal dunia kerana spinocerebellar degeneration disease.  

Satu perasaan sayu , hiba, entah apa perasaan ni..sebab yela.. mungkin aku nak balik uia, mungkin aku tengok junior2 aku dah start masuk U, yang nak fly overseas bagai.. huh.. apa kaitan?

Bila tengok cerita 1 litre of tears,..lagu-lagu dia...menyentuh jiwa aku..sdih...sayuuuu...huh..ada satu rancangan kat KBS world, 2days 1 night, sorang comedian ni, Seugun , dia cakap diary is like a second diary to us.. tak ke?

Perasan tak bila kita terdengar lagu-lagu yang lama kat radio macam, Bila Terasa Rindu by Dafi..Kenangan Terindah by Samsons, akan ada satu perasaan yang macam, kita tertarik-tarik ke belakang .ke zaman dulu. Well we grown older and elder , right? 


Semalam, aku tengok cerita the human condition, jugak dr KBS world, marathon kat you tube.. walawey.. cerita tu..dia bukannya lagha, ada pengajarannya..

aaahh..ntah ape aku random sangat ntah aku tak tahu sekarang ni..mungkin aku sebenarnya sedih or takut or malas nak balik U ..rasa nak cuti lama lagi.ooh tidak..

Ada jugak watak dalam anime Sukitte Iinayo, nama dia Aiko-chan, dia cakap.. "It's kind of like a wall you need to overcome to make it to the next level. If you're running up against the wall, it means you're moving foward. I wonder how many walls I've broken up until now. If you don't move yourself, you'll never get anywhere. " 


So lydia..! semangat! balik U.. berjuang untuk ummah! go go!

p/s: walaupun cerita yang aku tengok tak islamik..tapi there are islamic values yang kita boleh ambil..and ia buatkan kita berfikir lebih jauh lagi..! 

have fun n think, dengar lagu2 ni.

No comments: