Wednesday, May 16, 2012

Terjawab suda :)

Assalamualaikum..

Entry kali ni..nak cerita la siket kan...apa hala tuju saya..selepas entry yang yang saya buat hari tuh..mendapat komen2 yang bernas daripada kawan2 dan akak2...sayangg korangg!! <3 <3 <3

So selepas result SPM...mencari2 identiti...mengharkan yang terbaik dari Ilahi..alhamdulillah..result matrik keluar..and dapat Matrik Melaka..for only 1 year programme..science stream..

Ok..la..not bad..tapi hati kuat mengatakan..dari dulu lagi..memang tak nak masuk matrik..jangan paksa..huhu.. 

so tunggu la offer untuk UPU pulak..bagai nak raakk tunggu result asasi...acam ape je...malam tuh ukul 12 malam da tunggu depan lappy..nak check punya hal..last2 hm..kene tunggu pukul 12 tengah hari...hukhuk...tunggu punya tunggu...pergi la laman web nye..dan ini hasilnya...Alhamdulillah..



First time tengok tuh...alhamdulillah..ok..UIA..ok... meski hati teringin sangat nak masuk USIM macam sy pernah mention dalam post sebelum ni..tapi saya tahu..ni yang terbaik yang Allah kasi.. so melalui asasi ni..saya akan meneruskan kepada Dietetik untuk Ijazah nanti.. ok la tuh :) dan yang lagi syok sahabat saya yang rapattt sangat...pun dapat course yang sama...so..dialah penyelamat.. (Allah Maha Penyelamat ^^) kalu idak..."terpaksa" kena tukar ke asasi Farmasi...thanks Hajar.. Alhamdulillah. :D

Disebabkan saya da lama sangat duk KL...so tiba la masa nak balik rumah...huhu..then malam tu..bukak je fb..sume duk citer pasal result MARA.. dalam hati "ala..tak yah check la lydia..ko bukan mintak pun" tapi di sudut hati yang lain.."check je le..mane tau dapat.."

then...



Daaa...sudahh...asal tetibe dapat ni..??masyaAllah... terus menerus hati berdetik..(kuasa Solat Dhuha..rezeki Allah ni)

Memang pelik la..sebab saya tak hantar sijil pape pun..tk hantar essay..tak hantar borang papae..seriously.!

Saya rasa serba salah sebab orang yang betul2 minat..betul2 buat essay hantar kat MARA..tapi tak dapat...tak tahu nak jawab komen apa kat diorang..even ni baru Interview..

Dan kepada sesiapa yang belum tahu..especially..my friends..teachers... n Miss Yuha.. saya tak pergi Interview tuh..sorry sangat2 saya menghampakan kalian..tapi itu adalah keputusan terbaik..

Sebabnya..malm tuh jugak.. saya buat sitikharah..dan hasilnya..menunjukkan saya tak pergi..saya redha meski saya nak pergi uh semata nak dapat pengalaman..tapi saya takott pulakk..kalau dapat kanng.. tak pasal2 dapat pergi Overc..course TESL.. bukan tak nak amik TESL..tapi biarla saya tumpu on..UIA je...

Jadinye...tak dela pengalaman nak share kat blog ni pasal interview Mara..nak share yang DQ..malu...le..bukan orang yang layak..hehe.


So doakan saya..insyaAllah bergelar MAHASISWI di PUSAT ASASI UIAM PETALING JAYA untuk bidang SAINS KESIHATAN BERSEKUTU.. :) 


InsyaAllah..lepas abes asasi ni..sambung untu Bachelor of Dietetics with Honours.. insyaAllah.. :)

Planner after that? food technologies...insyaAllah..

Mungkin diri ini masih hangat mendengarkan kalimah2 daripada orang lain yang nak ambil tesl..tapi die tak dapat n saya dapt..dan saya melepaskan peluang tu..dan sekarang saya mendengar orang nak ambil dietetics..tapi tak dapat..sebab tak kena dengan result upu nye..n saya berpeluang..n hati ini masih sedih mendengar apabila orang terdekat menghalang mengambil dietetics...

i know.. ALLAH KNOWS THE BEST.. saya akan teruskan cita-cita saya untuk jadi PAKAR PEMAKANAN..selagi DIA MEMBERKATI jalan hidup ini..membuka ruang untuk ke arah itu...so saya tak peduli orang lain nak cakap ape..saya tetap pada jalan ini..
thabit qalbi..ala taataik..jihadik..fi sabilik..

4 comments:

cg magnEt :) said...

may be bless and all da best 4 ur future, lydia. nty boleh la jd pkr pemakanan yg akan menyebarkan dakwah islamiyah.hee.insyaAllah. :D

nancy anisa said...

seyesly lydia,sgt jeles u boleh dpt tesl mara..chor mmg nk tsgt nak tauu..tp,apakan daya..mgkn x de rezeki dsitu..hurmm..mungkin mara malas nk baca essay yg bribu riban tuhh kn..so,tgk result je..
haaa..psl yg interview ipg tuh kn..hurmm,entah knp lupa ambil gmbr sekepng..sbaiknya,elakkan tdg bbelit2 wpun ak suke..so,ak pakai tdg bawal je laa..bj kurung,n ksut btutup.smgt beli kasut baru smata2 sbb iview..tp,x pe,boleh guna time msuk matrik nnt..

lydia mustafar said...

aminnn..thnxx to both ANISAHs..hehe insyaAllah.. :D

Heus Reedz said...

adekk~! x bgtau pun eh...hehe x pe la itu yang terbaik kan =)