Monday, December 06, 2010

MAHA International Show 2010

bismillah..
by 4th of dis..ana n family telah pergi ke MAHA-Malaysia Agriculture, Horticulture & Agrotourism International Show 2010 kat Serdang...berdekatan ngan UPM..bile tengok UPm teringat lak kat nama2 rumah sukan kt TESMAL..hoho..

kami bertolak dari rumah awal pagi..by 6.30am..awl kannn???huhu..semangat! bangun pun mesti ar awl..mcm bangun pagi kt KI..sebab2 bangun awl:
"nnti jammed.."
"xder parking"
"xsempat kang nk lawat semua.."
so..kne la pergi pagi2 buta..bile da smpai tuh...5 buah jer kereta yg ader..nama pun awal kan..sampai boleh kira berapa kereta yang ader..

bile da sampai tuh..for sure ar lapar..xbrekfast agy..alhamdulillah..da ada gerai yang buka..

tengok..awal2 pagi pun da ramai

selepas makan..kami terus ke HALL C..kat situ ada pameran utnuk "local companies" kat sini macam2 ar produk2 tempatan yang dihasilkan atau lebih dikenali dengan "buatan malaysia".. sangat2 mengkagumkan!!yela kita tak sangka kan sebenarnya malaysia ada produk yang begitu hebat!!..sokonglah produk buatan malaysia! ngee~~(promote2~~) dan tanpa disangka-sangka kami bertembung dengan mantan PM dan isteri beliau..Tun Dr. Mahathir..!bukan senang nak jumpa dengan seseorang yang telah banyak berjasa untuk negara..huhu

Mantan PM dan isteri

ayam serama..


kereta berayar 3..1 tayar kat depan..hoo




da habis mer'round' kat HALL C..kami ke HALL B untuk "international companies" dan HALL A "syarikat kerajaan"..sangat2 penat..sakit bahu memikul barang-barang yang dibeli..memang best shopping barang2 yang dijual dengan murah.."kat MAHA je jual dengan harga special camnih" tuh ar kata2 yang keluar hampir setiap exhibitor kt situ...cuma..pengajaran yang ana dpt kat ini..walaupun harga tuh murah..tapi kalu xpenting and xperlu sangat pun sebenarnya..xyah la beli...membazir..hoo~~










da abes bahagian kt dewan..kami ke bahagian ternakan lak..huuh..naek bas yang telah disediakn..free of charge...huu..penat sangaat...nasib baik ada surau..jadi bolehlah solat dulu...by 5.30pm barulah kami berangkat pulang..memang sakan ar duk situ..semua nak dilawatnya..yela..jarang2 diadakan..dengan ramai orangnya..sesak betul..cam xley nak bernafas..huuh... papepun MAHA tottaly best..!!






No comments: