Tuesday, March 06, 2012

Telinga diri ini PANAS wehh!!

In the name of Allah..

SURAT UNTUK AWAK

Awak dan awak..boleh tak jangan call saya lagi..tolongla..dan please sangat2.. telinga saya panas dan panas..meski pun duduk dalam air-cond.. saya dapat merasakan yang simbahan api neraka menerjah ke telinga ni..HUH

Awak tahu tak sekarang saya tengah menjaga hati dan diri saya ini daripada segala dosa dan maksiat? Awak tahu tak yang saya sekarang juga cuba menjaga hati awak jugak. Mengingatkan untuk kembali pada Nya..

Awak.. kadang2 saya rasa amat hipokrit..! dengan kawan lelaki sekolah lama ambooii bapakla sombong untuk ber"msg" dalam FB..nak jaga hati...KONON.. tapi kenapa dengan awak sorang je saya tak mampu nak katakan macam tuuh.."nak jaga hati"..kenapa?? mungkin kita da lama kawan.. tapi saya da jadi hamba kepada Allah lagi lama daripada saya kawan dengan awak....saya kena bercinta dengan Allah je sekarang ni..

Awak..memang awak suka nak berkawan dengan saya..sebab saya selalu naikkan semangaat awak nak belajar... but it is not me.. it is about your relationship with HIM, the MOST MERCIFUL.. he is the one who could give you the strength.. to live your life..to work hard in your study.. to be in HIS love.. not me..

Awak..ingin je saya nak katakan I'M ENGAGED. dengan sape? dengan ALLAH..so that we will stop messenging the nonsense things.. jujur saya penat..penat kalah dengan nafsu.. Iman sya punn nak menang jugak.. bukan nak jugak.. tapi mesti kene SELALU MENANG.. bukan dalam perdebatan mengarut yang berlaku antara kita..tetapi.... keimanan saya..juga keimanan awak.

Awak dan awak..saya sayang awak..kerana Allah..kerana Allah mengatakan.. sesungguhnya orang yang beriman itu bersaudara..dan sayang semua saudara2 se-Islam saya.. termasuk awak.. jadi AWAK.. saya nak jaga iman awak jugak.. kita memang kawan..kawan sampai syurga insyaAllah.. TAPI AWAK..awak bukan suami saya.. kita tak boleh bebas bergaul..kita ada batasannya...

Awak jangan risau.. jodoh da Allah tetapkan.. kalau Allah jodohkan kita kawan..saya akan jemput awak jugak bila saya kahwin nanti.. tapi kalau awak memang jodoh saya.. saya harap awak dapat bimbing saya bila kita dah kahwin nanti dan masa tuh apa2 je boleh....sekarang..? tak boleh.

Saya harap awak da tak msg benda2 ngarut lagi da.. da tak call saya lagi da..sebab telinga saya PANAS.. sebab mulut saya BERNANAH.. bila saya rasakan ada maksiat yang sedang berlaku..antara KITA..

so..kita kawan je tau..kawan sampai syurga.. NOKTAH.

3 comments:

Anonymous said...

AWAK JATUH CINTA ?

Anonymous said...

i love da way u express ur feeling..i know it hapen to u ..right?well, i tke dis as an advce to me..bcoz i'm facing da same problem too..n i don't know how to get out of dis problem..i'm not that strong..n my iman cannot defeat my nafsu..yet..but i am trying to..it's just..it's too hard for me..maybe..maybe bcoz i didn't want to give myself da chance to change..yet..i just don't know..i knew it was wrong..but....??

lydia mustafar said...

saya jatuh cinta dengan Allah :D cuma ape yang saya buat is.. fikir ALLAH.. apa yang kita buat mestii pikir DIA.. kalau tak..musnah semua kehidupan kita... memang susah nak jaga hubungan kita dengan makhluk yang berlainan jantina..cuma kadang2 sy pikir..kesian kat my future husband.. nnt dia terpaksa berkongsi kasih dengan yang lain..hehe..tu la.. miss anonymous :)