Friday, March 23, 2012

untitled.

Assalamualaikum..semua..

waaahaaaa....da lame tak berblogging..nak kata merajuk...memang tak la..cuma agak bz lepas amik result..hehe.. my result spm?? huH..just...alhamdulillah... nak kata Stret As..tuh.. idak la.. nyaris2 je lagi..huhu.. tapi whatever the result is.. Allah knows the best..

n regarding to my previous entry..hahah..agak cuak kan?? padahal smpai sekolah..macam ape jer... bising gila kot..jumpe kengkawan.. bapak best...

cuma time amik result uh..bile cikgu kasik tuh..aduhai.. menggeletar tangan nak sign borang..haha.. lepas tuh..ok la..lega la jugak.cuma tak best je..result sekolah cam turun siket...banyak?maybe? tapi ok la lagi..pointer pun.. 1 point something..



to all SPM 2011 leavers..tak kesah la result korang berapa banyak A pun..berapa banyak C pun... yang penting...jangan sedih2 sangat... innallaha maana.. sesungguhnya Allah itu bersama kita..

just doakan yang terbaik untuk kita lepas nih.. apa-apa yang berlaku dalam hidup kita nih..mesti ada hkmahnya..


JANGAN dan JANGAN tengok orang yang lagi tinggi dengan kita..sebab tu akan buat kita rasa down gila..tapi ingatlah orang yang lagi bawah dari kita supaya kita sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada..:)


TAPI dan TAPI..tengoklah orang yang lagi atas daripada kita supaya kita dapat semangat untuk berusaha dengan lebih gigih..supaya suatu hari nanti kita mampu berjaya jugak.. :D

setiap orang diuji..even yang dapat STRAIGHT As.. tu pun..diuji..Allah nak tengok diorang nih..ingat lagi ke tak kat Allah..nak tengok diorang ni sombong or riak ke tak...

yang dapat keputusan yang tak memuaskan...jangan risau..Allah sebenarnya nak kita supaya dekat lagi dengannya..muhasabah diri kita balik.. ape yang terkurang selama ni...dengan parent kita.. dengan guru2 kita...it's all about BERKAT..

So whatever happened to us.. REMEMBER HIM... PRAY HIM a lot..ASK HIM to show us the right way.. the SIRRATOL MUSTAQIIM...

tak pe korang tak berjaya kat SPM sbb JALAN MASIH PANJANG..kehidupan kat 'U" jugak membawa makna dalm hidup kita nanti..so berusaha kuat lagi..sacrifice.. untuk kehidupan yang lebih bahagiia...(ecehhh..hehe)



notakaki: pesanan khas buat diri ini..yang sedang agak sedih...hoho..

2 comments:

Ain Zayy said...

lepas spm ke mana pulak hala tujunya? hope dapat buat pilihan yang tepat dan menjamin masa depan..
InsyaAllah :)

sabmeera said...

i agree about org atas tu (: good thinking girl.